Index / Hírek / Tokaji bormúzeumot nyitnak Sanghajban

Tokaji bormúzeumot nyitnak Sanghajban

Tizenegy hazai kiállító – köztük tokaji, villányi és balatoni vezető borászatok – képviseltették magukat az MT Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóság közösségi standján a világ egyik legnagyobb bor és szeszesital szakkiállításán, a ProWine-on Sanghajban. A csak szakmai látogatóknak szóló seregszemlén 32 ország 510 kiállítója vett részt, a látogatók száma pedig meghaladta a 6000 főt. A magyar borok iránt egyébként nagy érdeklődés mutatkozott az ázsiai partnerek részéről, sőt, a sanghaji Tokaji Borkedvelők Köre még az idén „Tokaji Bormúzeumot” nyit a nagyváros egyik üzletközpontjában, amelyhez számos lehetséges beszállítóval tárgyaltak a kiállításon.

zsirai
A mádi Zsirai Pincészet is jelen van a sanghaji kiállításon. Fotó: Zsirai Pincészet facebook oldala

A magyar borvidékekről származó minőségi nedűk már évek óta megjelennek a ProWine China-n, ám – a tapasztalatok szerint -, a kínai piacra csak hosszú éveken át tartó jelenléttel lehet bevezetni a termékeket. Úgy tűnik, a tokajinak már nem kell cégér, hiszen azt jól ismerik Kínában, mi több, a közeljövőben Sanghajban „Tokaji Bormúzeumot” nyitnak, amelyhez a mostani kiállításról is toboroztak beszállítókat. Más borvidékekről származó boraink azonban csak nagyon elenyésző mennyiségben érhetőek el a távol-keleti országban. Az idei ProWine China magyar részvétele tehát azt a célt is szolgálta, hogy a hazai nedűk jóval szélesebb spektrumát ismertessék meg a kínai közönséggel.

kiallitas_kina

A magyar standon vezetett borkóstolókat tartottak a Nemzeti Borkiválóság gyűjtemény 30 válogatott nedűjéből, ezen kívül üzletember-találkozókkal, szakmai előadásokkal is népszerűsítették a hazai borokat. A kiállítók nem titkolt célja az volt, hogy a már ismert és méltán népszerű tokaji mellett felhívják a figyelmet arra, hogy még számos más, kiváló minőségű magyar bor is létezik. A kereskedők azt remélik, hogy a jövőben az éttermek itallapjain és a borszaküzletek polcain is többféle magyar bort kínálnak majd. A helyzet azonban nem egyszerű: ugyan a borfogyasztás Kínában fokozatosan nő, de csak hosszú éveken át tartó bizalomépítéssel és különleges kínálattal lehet igazán célt érni.

agrarmarketing.itthon.hu

Ajánljuk

Idén is tartanak központi középiskolai ballagást Sátoraljaújhelyen

Május harmadikán délután rendezik a ballagási ünnepségeiket a sátoraljaújhelyi középiskolák. Így a Georgikon Görögkatolikus Mezőgazdasági …